Dieta bogata w błonnik


Dieta, Porady, Zdrowie / środa, Luty 15th, 2017

Prowadzenie zdrowego stylu życia to także odpowiednia dieta. Nie bez kozery bardzo często pojawiającym się stwierdzeniem jest to mówiące o tym, że jesteśmy tym czym jemy. W naszej codziennej diecie powinniśmy pamiętać o zastosowaniu odpowiednich proporcji wszystkich substancji odżywczych. Bardzo ważna jest między innymi dieta bogata w błonnik. 

W jakich produktach jest go najwięcej i dlaczego jest dobry dla naszego zdrowia? Do produktów bogatych w błonnik należą: pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż, rośliny strączkowe, brokuły, marchew, truskawki, jabłka czy nawet morele. O tym, że nasza dieta jest zbyt uboga w błonnik świadczyć mogą choćby zaparcia. Pomoże nam też przy odchudzaniu, gdyż stosując ją będziemy mieli poczucie sytości. Jest także przydatna przy odtruwaniu organizmu czy walce z cholesterolem. Dieta bogata w błonnik ma także kolejną zaletę. Mianowicie pomaga w trawieniu pokarmów. Pamiętać jednak należy o tym, że stosując dietę bogatą w błonnik powinno się pić dużo wody.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *